Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Sitesi

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır
Anasayfa Anne-Çocuk-Eğitim-Sağlık Anne-Çocuk-Eğitim-Sağlık Beslenme Çantası Menüsü - Beslenme örnekleri

Beslenme Çantası Menüsü - Beslenme örnekleri

Yazdır

 

Okulda yaşadıkları tempo ve çalışma düzeni, beslenme sorunlarına yol açabiliyor. Öğrencilerin bedensel ve zihinsel gelişimlerini tamamlamaları için beslenmelerine dikkat etmeleri gerekir. Biz de size internetten derlediğimiz beslenme örneklerini bir araya getirdik.

 


1. Beslenme Çantası Menüsü

Çikolatalı krep · Süt · Meyve Aslında çikolata çocukların beslenmesinde çok tercih edilen bir besin değildir. Ancak tüketim alışkanlıkları göz önüne alındığında çikolatanın çocukların hayatında önemli bir yeri olduğu görülür. Bu nedenle sadece tadını değiştirecek kadar az çikolatayla krepler hazırlanabilir. Krepin içerisinde çocukların protein ve B gurubu vitamini ihtiyacını karşılayan süt, yumurta ve un bulunur.

Krepin yanı sıra beslenme çantasında lifli sebzeler ve meyveler mutlaka bulundurulmalıdır. Çocuklara sebzeyi sevdirebilmek için önce az porsiyonlarla başlanmalı daha sonra oran giderek arttırılmalıdır.

2. Beslenme Çantası Menüsü


Peynirli tost veya sandviç · 1 ayran · Küçük salata veya söğüş · Kuru meyve karışımı Çocukların ekmek alışkanlıklarını beyazdan tam tahıllı olanlara çevirmek gerekir. Çünkü tam tahıllı ekmekler hem B gurubu vitaminleri bakımından daha zengin hem de bağırsakların çalışması için daha uygundur. Peynir seçimi çocuğa bırakılmalıdır. Protein ve kalsiyum kaynağı olan peynir, çocuklar tarafından seçilirse tüketimi daha kolay olur.

Kuru meyveler, fındık, ceviz ve bademden hazırlanacak bir karışım, çocukların enerji ve tatlı ihtiyacını karşılamak için yeterlidir. Bu tür dengeli yağ asitleri içeren yağlı tohumlar (fındık, ceviz, badem) çocuğun zihinsel faaliyetleri için özellikle önerilir.


3. Beslenme Çantası Menüsü

Ton balığı ve söğüşlerle hazırlanmış bir sandviç · Taze hazırlanmış meyve suyu · Kurabiye Balıktan gelen Omega-3 ve Omega-6 gibi yağ asitleri çocukların zihinsel gelişimi açısından oldukça önemlidir. Beslenme çantası için hazırlanacak ton balıklı bir sandviç iyi bir alternatif olabilir.

Meyve yemeyi sevmeyen çocuklara meyve suyu verilebilir. 2-3 farklı meyve karışımından oluşan meyve suyu çocukların birçok vitamin ihtiyacını karşılayacaktır. Çocuklar gün içerisinde fazla enerji harcadıklarından tatlı ihtiyacını da fazla duyarlar. Bu nedenle sevebilecekleri, aynı zamanda da besleyici yiyeceklerle tatlı eksikleri giderilebilir. Örneğin fındıklı, cevizli veya üzümlü kurabiyeler hazırlanabilir.

 



4. Beslenme Çantası Menüsü

2-3 dilim börek (peynirli veya sebzeli olabilir)

· Evde yapılmış az şekerli meyve kompostosu · Sütlaç ya da puding gibi sütlü bir tatlı Börek genellikle tüm çocukların sevdiği ve tüketimi kolay bir yiyecektir. Enerji veren karbonhidratlar içindeyse önemli bir besin kaynağıdır. Börek hazırlanırken süt ve yumurta gibi proteinler kullanılırsa besin değeri daha da yüksek olur. Ayrıca şekerli ve boyalı içecekler yerine evde hazırlanmış, içerisinde meyve de bulunan az şekerli kompostolar çocuklara içecek olarak verilebilir. Süt- yoğurt ihtiyacını karşılamak için de az şekerli sütlü bir tatlı alternatif olarak kullanılabilir.

 

5.Beslenme Çantası Menüsü

Tam tahıllı ekmekle hazırlanmış sebzeli, tavuklu sandviç

Ayran  1 dilim kek Et, sebze, süt-yoğurt ve tahıldan sağlanacak olan vitamin ve mineraller çocuğun dengeli beslenmesi için gereklidir. Menüde bulunan kekin evde hazırlanmış olmasına özen gösterilmelidir. Böylelikle çocuğun kantin alışverişlerinin de önüne geçilebilir.