• "Çocukların, nasihatten çok iyi örneğe ihtiyaçları vardır."

  • "Çocuğa verilebilecek en güzel şey zamandır."

  • "Çocukta ruh ve beden eğitimi ve gelişimi beraber yürütülmelidir. " (İbni Sina)

  • "Anneler dua ettiklerinde çocuklarının çevresindeki zırhı görselerdi, duayı hiç bırakmazlardı" Hz.Muhammed

Copyright 2019 - Çocuk Eğitimi

Çocuk eğitimi ve kural koymak

Çocuk eğitmek için kural koymak önemlidir. Ancak, bu kurallar çocuğun yaşına, cinsiyetine, mizacına, yaşanılan ortama, aile yapısına vs. uygun, makul, mantıklı, sürdürülebilir olmalı.

Çocuklara yasaklanan sözler ve davranışlardan ana-baba da uzak durmalı. Belli saatler arasında çocuğun kitap okuması isteniyorsa, TV'de çocuğun da ilgisini çeken bir program seyredilmemeli, kapatılıp çocukla birlikte kitap okuma veya benzeri bir işle meşgul olunmalı. Yüksek sesle konuşmaması istenen çocuğa NE SEBEPLE OLURSA OLSUN, ASLA BAĞIRILMAMALI! Dayak zaten hiç tamamen unutulmalı, azarlama ise çok seyrek, çok dikkatli, müspet tesirinden emin olunursa kullanılmalı.

Çocuğa karşı ÇOK SABIRLI, ANLAYIŞLI olunmalı. Kurallar konusunda ana-baba arasında mutabakat olmalı, iki taraf bunu ihlal etmemeli. Bu konuda annelerin çocuklarına düşkünlüğünden, şefkat ve merhamet gibi duygulardan kaynaklanan kuralları esnetme, ihlaline göz yumma veya aşırı müsamaha gibi şeylerin çocukların terbiyesine zarar verdiği unutulmamalı.

Çocukların kuralı anlaması sağlanmalı, çocuğun aklının ermediği, kavrayamadığı, sebebini ve kendisi için faydasını anlamadığı kurallardan uzak durulmalı.

Bir süre denenip çeşitli sebeplerle fayda yerine zarar veren kurallardan vazgeçilmeli. Ana-baba arasında bu konuda anlaşmazlık yaşandığında, "Al çocuklarını bildiğin gibi eğit!" şeklinde sorumsuz, mantıksız, faydasız, yanlış tavırlar takınılmamalı. Birlikte yeni bir yol çizilmeli. Eşi kırarak, onun aklına yatmayan, içine sinmeyen kuralları uygulamak kolay ve doğru değildir.

Kural ihlali yapan çocukların cezalandırılmasında ölçü kaçırılmamalı, çocuğun kendine ve ailesine karşı güven duygusunu ve saygısını zedelemeyecek şeyler seçilmeli.
Çocuğa hatalı davranışları yasaklamaktan ziyade, doğru davranışları teşvik ve sevdirmek için çalışılmalı.
Ana-babadan görülmüş olan hatalı eğitim usullerinden kaçınılmalı.

f t g m