Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Sitesi

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır
ÇOCUK GELİŞİMİ VE ÇOCUK EĞİTİMİ

Cinsel Gelişimin Tanımı ve Önemi

Yazdır

Cinsel Gelişimin Tanımı ve Önemi

Biyolojik özelliklerimizi temel aldığımızda erkek ya da dişi olarak belirlenen bir cinsiyetimiz vardır. Cinsellik ise bu biyolojik yapı üzerine eklenen sosyolojik, psikolojik ve felsefi boyutları da içeren daha geniş bir tanımlamadır. Doğum öncesinden ölüme kadar duyguları, düşünceleri, inançları, davranışları ve yaşantıları içeren gelişimsel bir süreçtir. Belirli bir yaşam döneminde beklenen cinsel duygular, inançlar ve davranışlar o yaşa uygun cinsel gelişimi belirler.

Cinsel gelişim kişinin kendi cinsi ile ilgili üreme organlarının büyüyüp gelişmesini ve bunlardan doğan sorunlarla ilgili davranış değişikliklerini kapsar. Cinsel gelişim kişiliğin diğer yönlerini de etkiler. Cinsel kimliğin oluşması ve kişinin cinsel kimliğine uygun davranmasında cinsel gelişim de önemli bir etmendir.

Devamını oku...
 

Aşı Danışma Merkezi

Yazdır
AŞI DANIŞMA MERKEZİ

Danışmak lazım

Her yaşta bulaşıcı hastalıklara karşı aşılar ile korunabiliriz. Lütfen sizin ve ailenizin aşılarının tam olup olmadığını sorgulayın! Aşı ile ilgili konularda size doğru ve tarafsız bilgileri verebilecek bir merkezden yararlanın.

Bağışıklama ve Halk Sağlığı konularında ülkemizde referans kuruluş olma yolunda daima başarılı adımlar atan Sanofi Pasteur, 1997 yılında AŞI DANIŞMA MERKEZİ’ni hizmete sokarak geniş bir bilgi bankası oluşturdu ve o günden günümüze Halk Sağlığı’na sunduğu katkılarını arttırarak sürdürmeye devam etti.

Halkın ve sağlık çalışanlarının bilgilendirilmesinde çok önemli bir rolü üstlenen AŞI DANIŞMA MERKEZİ, 2001 Temmuz da var olan hizmetlerinden herkezin yaralanabilmesi amaçlayarak Türkiye’nin her yerinden ücretsiz ulaşılabilen 0 800 211 3331 telefon hattını uygulamya başladı. Bu ÜCRETSİZ telefon hattından Aşı Danışma Merkezi sorumlusuna hafta içi mesai saatleri dahilinde (08:30-17:30) direkt olarak ulaşılınabilip ve  sorulara anında veya en kısa sürede cevap alınabiliniyor.

Devamını oku...
   

Mobil Anaokulu Mamak'ta

Yazdır


Mamak Belediyesi Avrupa Birliği ile ortaklaşa Milli Eğitim Bakanlığı onaylı okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi adına Mobil Ana okul Projesi uygulaması başlattı.

Mamak’taki 9 mahallede uygulanacak proje okul öncesi eğitimin güçlendirilmesini amaçlıyor. Projeden yararlanmak isteyen aileler Mamak Belediyesi Hizmet Binası’ndaki Avrupa Birliği Ofisine başvuracak. Projeye, okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi bölümlerinden mezun olmuş öğrenciler de staj başvurusunda bulunabilecek.

Ankara’da okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi adına uygulanan proje ayrıca okul öncesi eğitim hakkında farkındalığın arttırılması ve bölge sorunlarının çözülmesini hedefliyor. Mamak’ın gecekondu bölgelerinde okul öncesi eğitimin arttırılmasını sağlayacak yeni uygulama, maddi imkânları yetersiz çocukları da ilköğretime hazırlayacak. Projede ayrıca çocukların Türkçeyi düzgün ve güzel konuşması sağlanarak, Mamak Belediyesi’nin AB Proje kapasitesinin arttırılması amaçlanıyor.

Devamını oku...
 

Evde Çocukları Bekleyen Tehlikeler

Yazdır

Evde Çocukları Bekleyen Tehlikeler

ABD'de yapılan bir çalışmada ev kazalarının % 79'unda anne-baba ve çocuk ayrı odalardayken meydana geldiğini ortaya koyuyor. VKV Amerikan Hastanesi Uzm. Dr. Önder Çerezci Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Klinik Şefi çocukları ev kazalarından korumak için önemli tavsiyelerde bulunuyor. İşte o tavsiyeler

Yapılan çalışmalar göstermektedir ki birçok çocuk kazalarından ergonomik yetersizliklerin önemli bir rolü vardır. Ancak çoğu çocuk kazası bu açıdan ciddi bir değerlendirmeye alınmamakta, ayrıntılı bir kaza analizi yapılmamaktadır. Günümüzde bu tip kaza analizleri önemli çalışmalar arasındadır. Burada yapılan bir çalışma detayından bahsetmek istiyorum.

ABD'de yapılan bir çalışmada telefonla yardım için bildirilen 86 zehirlenme olayı üzerine bir çalışma yapılmış. Kazaya uğrayan çocuğa ürün, çevre ve iş açısından değerlendirme yapılmış. Kurbanların hepsi 5 yaşın altında bulunmuş ve şu ipuçlarına ulaşılmıştır.

Devamını oku...
 

Diş Fırçalamanın Eylenceli Yönleri

Yazdır

Diş Fırçalamayı Sevdirme Yöntemleri

- Dişlerinizi fırçalarken sizi taklit etmesini söyleyin. Çocuklar taklit etmeyi çok sevdiği için bu şekilde hem öğrenir hem de eğlenir.

- Onu dişlerini temizlemeyi teklif edin ve en zor kısımları temizlerken aynı anda onun da sizinkileri temizlemesini isteyin. Birlikte çok eyleneceksiniz.

- Güne, duvara yapıştırdığınız görevler listesine bakarak başlayın. İlk iş diş fırçalamak olsun ve ardırdan diğer birlikte yapılan önemli işlerinizi yazın. Böylece hem diş bakımının önemini anlar hem de küçük yaşta düzenli ve proğramlı olmayı öğrenir.

Devamını oku...
 

Teknoloji Harikası "Çocuk Müzesi"

Yazdır

Teknoloji Harikası "Çocuk Müzesi" Çayyolu - Ankara'da

Fransa'daki örneklerinden uyarlanan ve 16 profesör tarafından çocukların gelişimine oyun mucizesiyle katkı vermeyi amaçlayan ''Çocuk Müzesi'' Ankara'da açıldı. 

Teknolojinin tüm imkanlarının kullanıldığı ve 25 ayrı senaryoyu barındıran müzede, çocuklar şantiye alanında duvar örüyor, aslına uygun TV stüdyosunda HD kameralarla program çekiyor, akustik odada çığlık atıp, playback stüdyosunda şarkıcı, hastanede doktor olabiliyor; arkeolojik kazı yapıp, dijital oyunları kendi vücutlarıyla oynayabiliyor. 4-12 yaş grubuna hitap eden müze, engelli çocuklar için de özel olarak tasarlandı.

Free Kidzz Çocuk Müzesi İşletme Müdürü Eğitim Uzmanı Yeşim Kanlıoğlu, 25 ayrı aktiviteyi bünyesinde toplayan müzenin Fransa’nın eğitim modelini temel aldığını ve 16 ayrı profesör tarafından hazırlanan eğitim programıyla ve ileri teknolojik donanımıyla özel olarak tasarlandığını anlattı.

Devamını oku...
 

AİLE EĞİTİMİ KURSU

Yazdır

AİLE EĞİTİMİ KURSU

Konu ile ilgili  detaylı bilgiyi Halk Eğitim Merkezlerinden öğrenebilirsiniz

0-3 yaş erken çocukluk (4 saat Teorik)

Kurs konuları: Güvenli annelik, doğum ve loğusalık, çocuk sağlığı ve hastalıkları, çocuklarda beden ve hareket gelişimi, zihin ve dil gelişimi, sosyal ve duygusal gelişim, beslenme, öz bakım becerileri, çocuklar ile iletişim, çocuk hakları, çocuk ihmal ve istismarı, kadın olmak,  özel eğitime ihtiyacı olan bireylere duyarlılık geliştirmek.

3-6 yaş okul öncesi (4 saat Teorik)

Kurs konuları: Okul öncesi ailenin önemi, çocuğu dinlemek, çocuğa kendimizi ifade etmek, çocukta olumlu davranışları geliştirme, çocukta olumsuz davranışları azaltma, çocuğun sosyal ve duygusal gelişimi, çocuğun zihinsel gelişimi, çocuğun bedensel ve zihinsel gelişimi, çocuğun öz bakım becerilerinin gelişimi, çocuğun sağlığı ve dengeli beslenmesi, çocuk hakları, çocuğun okula hazır başlaması, özel eğitime ihtiyacı olan bireylere duyarlılık geliştirmek.

Devamını oku...
 

Ahlak Gelişimi - Tanımı ve Önemi

Yazdır

Tanımı ve Önemi

Ahlak gelişimi, bireyin toplumun değer yargılarını benimseyerek içinde bulunduğu çevreye uyumunu ve kendi ilke ve değer yargılarını oluşturmasını amaçlayan bir süreç olarak tanımlanır. Ahlak gelişimi, topluma nasıl davranılması gerektiğinin farkında olmaktır. Bireyin doğuştan getirdiği gizli güçlerin etkisi ile toplumda var olan iyi-kötü ya da doğru-yanlış kavramlarının inanç, huy, tutum, alışkanlık, adet, gelenek, görenek gibi manevi değerleri oluşturan değerlerin tümüdür.

Ahlak gelişimi; toplumun tüm değerlerine olduğu gibi uyma değil, topluma etkin bir uyum sağlamak için kendi değerler sistemini oluşturma sürecidir. Birlikte yaşadığımız insanlara karşı görevlerimizi, sorumluluklarımızı öğrenmek ahlaki gelişimin bir parçasıdır. Ahlak gelişiminin birincil hedefi, bireyin evrensel ilkeler, yanlış-doğru, hak ve adalet kavramları doğrultusunda kendi doğrularını ve ilkelerini geliştirmesidir. Ahlak gelişimi; bireyin küçük yaşlardan başlayarak toplum tarafından beğenilen, kabul edilen doğru davranışları yapmasıdır. Çevreden gelen tepkilerle belirlenen davranışlara ilişkin izlenim ve bilgiler ahlaki davranışlara ve ahlak kurallarına temel olur.

Devamını oku...
 

Piaget’e Göre Ahlak Gelişimi

Yazdır

Piaget’e Göre Ahlak Gelişimi

Piaget, çocukların ahlak gelişimi konusunda çalışan ilk araştırmacıdır. J.Piaget; ahlak gelişiminin, bilişsel gelişime paralel olarak geliştiğini ve belli bir sıra izleyen dönemler içinde ortaya çıktığını söylemektedir. Yaşı ne olursa olsun her bireyin bilişsel gelişimin en son basamaklarına kadar ulaşabilmesi beklenmemelidir. Biyolojik olgunlaşma ile öğrenme yaşantıları birlikte, bilişsel gelişimde ulaşabilecek düzey üzerinde belirleyici olmaktadır.

Aynı durum ahlak gelişimi için de söz konusudur. Piaget’e göre çocukların doğru ve yanlışa ilişkin yargıları ve kuralları yorumlama biçimleri yaşlara göre değişiklikler göstermektedir. Piaget ,çocukların ahlak gelişimini incelerken çocukların 6 yaşına kadar oyun kuralları olmadığını, oyunları diğer çocuklardan öğrendikleri gibi oynadıklarını, ancak 2-6 yaş arasında çocuklar bazı kuralları fark etmeye başlayarak ne anlama geldiğini ya da ne amaçla konduklarını bilmeden bu kurallara uygun davranışları taklit ettiklerini belirtmiştir. 6 yaştan sonra çocuklar, kuralları izlemede ya da uymada tutarsızlık gösterse bile

kuralların ne anlama geldiğini kavramaya başlamışlar. Bu yaşlarda çocuklar, kuralların değiştirilemez olduğuna inanmakta ve hiç sorgulamadan bu kurallara uygun davranmaktadırlar. Piaget’e göre 10 yaşlarına kadar çocuklar oyunlar dışında kurallara uyarlar. Fakat kuralları koyan kişiler olmadığı zamanlarda bu kurallara uymayabilirler. Örneğin çikolata yemesi yasaklanan bir çocuk, annesi ya da babası yokken çikolata yiyebilir.

Devamını oku...
 


Sayfa 9 / 14