Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Sitesi

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır
Anasayfa Okul - Öğrenci - Ödev
Okul - Öğrenci- Ödev

Yüzde Hesaplama Nasıl Yapılır

Yazdır

80 x 10 =800

800 / 100 = 8

8 + 80 = 88

 

Bunun aynısını yüzde eksiltmek için yapmak gerektiğinde de 3 işleme gerek kalıyordu. Sadece son kısmında toplama yerine çıkartma yapıyorduk. Yani 80’den %10 eksiltmek için aşağıdaki işlemi yapıyorduk.

80 x 10 = 800

800 / 100 = 8

8 – 80 = 72

Bu yöntemimiz ile hem hesap makinesinde hemde kağıt üzerinde tek çarpma işlemi ile ister % ilave edebiliyoruz, ister % eksiltebiliyoruz.

İşlemimiz aynen aşağıdaki gibi. Örneğin 80 TL’ye %40 zam yaptığımızı düşünelim. Yapmamız gereken işlem 80 TL’yi 1.40 ile çarpmak. Burada 1 rakamı var olan parayı temsil ediyor. Noktadan sonraki 40 rakamı ise ilave edilecek %40 rakamını temsil ediyor.

Devamını oku...
 

Deney Yapalım

e-Posta

ÇİM ADAM YAPALIM


Malzemeler: 1 adet kadın çorabı, küçük bir kap dolusu toprak, çim tohumu, su, ikisi büyük biri küçük 3 adet düğme, boncuk, yapıştırıcı.


Elimizdeki toprağın az bir miktarını çim tohumumuzla karıştırıp kadın çorabının içine boşaltalım. Geri kalan toprağımızı ise onun üzerine dökerek çorabımızın ağzını sıkıca bağlayalım. Çim tohumlarının bulunduğu kısım üste gelecek şekilde çorabı ters çevirelim. Bu toprağı her gün düzenli olarak sulayalım. Toprakta ne gibi değişiklikler oldu?

Sonuç: Her gün düzenli olarak sulanan topraktaki tohumlar, bir süre sonra yeşermeye başlar. Son olarak düğme, boncuk gibi malzemeleri çorap üzerine yapıştırıp ağız, göz ve burun yapımında kullanabiliriz

 

 

Devamını oku...
 

Çarpım Tablosu - Öğrenmenin Bir Yöntemi

e-Posta

Çarpım tablosunu ezberlemekte zorlanan çocuklar için eğlenceli bir yöntem.

Devamını oku...
 

100 Temel Eser

100 Temel Eser, Türkiye Cumhuriyeti 59. Hükumeti Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilere hem Türk Dili ve Edebiyatı dersi müfredatı ile ilişkilendirilerek okutulması hem de boş zamanlarını değerlendirmek üzere öncelikle baş vurabilecekleri kaynak eserler olarak tavsiye edilmesi için derlenmiş edebi eserlerdir. Bu liste, Millî Eğitim Bakanı Doç. Dr. Hüseyin Çelik tarafından 19 Ağustos 2004′te yayımlanan bir genelgeyle kamuya açıklanmıştır. Ayrıca bu genelgede, ilköğretim okulları için de benzer bir eser listesinin hazırlanıp yayımlanacağı ifade edilmiştir .

TÜRK EDEBİYATI

1. Kemal Atatürk – Nutuk
2. Kutadgu Bilig’den Seçmeler
3. Dede Korkut Hikâyeleri
4. Yunus Emre Divanı’ndan Seçmeler
5. Mevlana – Mesnevî’den Seçmeler
6. Nasreddin Hoca Fıkralarından seçmeler
7. Divan Şiirinden Seçmeler
8. Halk Şiirinden Seçmeler
9. Evliya Çelebi – Seyahatnâmesi’nden Seçmeler

Devamını oku...
 

Takdir ve Teşekkür Hesaplama

Yeni Sistemde Takdir ve Teşekkür Hesaplanması Şu Şekilde Yapılır:

Dönem sonunda her dersin ortalaması alınarak dersin haftalık ders saati ile çarpılır. Daha sonra Çarpım sonuçları derslerin haftalık ders saatleri toplamına bölünür.

Çıkan sonuç:

İlköğretim 8. sınıfa kadar olan öğrencilerin Takdir ve Teşekkür belgesi almaları için gerekli koşullar da gözönünde bulundurulmalı. Öncelikle Takdir veya Teşekkür belgesi alabilmek için Türkçe dersi notu 55 ve üstünde, diğer dersler de 45 puan ve üstünde olması gerekiyor. Aksi takdirde karne alan öğrenciler karnelerinin yanında herhangi bir başarı belgesi alamayacaklar.

Bu durumda  tüm derslerin dönem Ağırlıklı puan ortalaması  70 - 84 .99 olanlar "Teşekkür,"  85,00 puan ve yukarı olanlar "Takdirname" verilir.

Örneğin:  Hesaplama İşlemi 4 ve 5. Sınıfların Haftalık Ders Saatlerine Uygun Olarak Yapılmıştır.

Devamını oku...